Dagens Ridpass: Uteritt 23/8 2013

 
Det blev en spontan uteritt med Lisa och Sara, vi red ut vid 9 så det var ganska mörkt redan.
 
Vi red in i skogen och tog rundan vid galoppstigen och klätterbacken hem, det var ganska blött och svårt att se men det gick bra ändå. Solvind är inte mörkrädd som tur är och då känner ju jag mig väldigt säker på henne.
 
Vid ett tillfälle hoppade jag av för att vi skulle ta en annan väg och Solvind var tvungen att vara 100% fokuserad, jag ville inte störa henne. Som vanligt skötte hon sig super.
Jag fick gå en bit för att hitta ett ställe att hoppa upp på, medan jag gick bredvid fick vi syn på två älgar på en äng lite längre bort. Jag är skit rädd för älgar så jag stressade upp mig en aning, det var tur att jag inte var ensam och Solvind har en väldigt lugn inverkan på mig.
 
Jag red sist hela vägen, vanligtvis brukar Solvind stressa upp sig när vi kommer för långt ifrån de andra men idag skötte hon sig jätte bra. Kan det vara för att jag red barbacka eller har hon lärt sig?
 
Imorgon vet jag inte vad jag ska göra, vi ska skura stallet så vi får se när vi är klara med det
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0