Dagens Ridpass: Uteritt 20/8 2013

 
Efter att jag hade "jobbat" var jag så fruktansvärt trött att jag inte orkade rida, men när jag hade Solvind inne när mamma skulle fixa hennes ben blev jag sugen på att rida så jag red ut barbacka en sväng.
Ett tips: Rid aldrig på en hal och pigg häst i mjukisar, det är HALT!! Jag var nära att få smaka på grusvägen säkert 4 gånger. 
 
Klockan var typ halv 9 när jag började rida så det höll på att mörkna ute, men Solvind skötte sig super ändå. 
 
När vi kom fram till galoppbackarna arbetade jag med övergångar från trav till halt, dock blev hon ganska pigg av det. Men jag måste ju kunna arbeta med sådant oavsett om det är i galoppbackarna eller i paddocken. Det ska liksom inte spela någon roll. När hon hade gjort fina övergångar fick hon galoppera uppför väääääldigt samlat. Det var jobbigt tyckte hon, men lärorikt för henne.
 
Vi vände som vanligt vid slutet av grusvägen och så fick hon galoppera såfort hon ville hemåt som belöning för att hon hade varit så duktigt. Dock var jag inte riktigt med i starten så jag gled bak en aning men Solvind märkte att jag kom snett och så saktade hon ner lite så jag kunde komma till rätta. 
Sötisen!
 
Imorgon ska jag iväg till några kompisar i Kungsbacka klockan 6 så jag får se hur det blir med ridningen. Antingen rider jag tidigt på morgonen eller så rider jag mitt på dagen. Får se, annars kanske hon kan få en liten vilodag imorgon. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0