Dagens Ridpass: Uteritt 10/8 2013

 
Egentligen skulle inte jag ridit idag men jag kunde inte låta bli när hon ändå stod inne efter att mamma hade lindat benet.
 
Eftersom det inte var planerat hade jag mjukisbyxor och gummistövlar men jag hoppade upp barbacka ändå och red till slutet av vägen och tillbaka. Johan följde med på cykeln, han vågade inte rida idag!
 
Det blev både skritt, trav och galopp idag. Hon fick galoppera på båda backarna men på hemvägen fick hon dra på hur fort hon ville. Johan filmade även med min mobil, dock blev det inte super men jag ville bara ha en video.
 
Ja vad ska man skriva om en barbacka tur som innehöll mest skritt?
 
Jag är iallafall väldigt glad att hon har blivit så mysig att rida ut på, hon bara traskar på och när jag sitter utan sadel blir hon jätte försiktig av sig för hon vill inte att jag ska ramla av.
Som idag, hon blev rädd för en hund som bara störtade ut från sin hundgård. Men eftersom jag satt barbacka hoppade hon till jätte försiktigt och sedan kollade hon bak på mig som om hon skulle kolla så jag var okej. Haha, söt nöt!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0