Dagens Ridpass: Markarbete 12/8 2013

 
Jag försökte timea in att rida mella skurarna hela dagen. Tillslut slutade det regna och det var ljust på himlen en bra bit så jag passade på.
 
Solvind reds ut i förrgår och igår vilade hon så jag kände att jag var tvungen att rida igenom henne i paddocken idag inför morgondagens dressyrträning för Thomas. 
 
Johan var så snäll och ställde fram 3 bommar som var upphöjda på ena ändan. Jag jobbade mest i trav över dom för att lära Solvind att hon måste lyfta lite på benen och få lite mer power i traven. Det funkade väl sådär, hoppas jag får lite tips av Thomas imorgon.
 
Även idag jobbade jag med galoppbyten och skänkelvikningar. Hon börjar bli väldigt mycket bättre på det nu vilket är jätte roligt. Dock behöver vi lite tips och råd hur vi ska få till galoppbyten från vänster till höger, hoppas Thomas kan hjälpa oss med det. Bytena från höger till vänster blir bara bättre och bättre, de blir inte så studdsiga längre utan hon byter liksom fint i luften. Skänkelvikningarna går också framåt, hon ställer sig inte på tvären lika mycket och jag vet lite bättre hur jag ska göra.
 
Det är så kul att jag märker skillnaden även i dressyren!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0