Dagens Ridpass: Kollade staketet 3/8 2013

 
Idag skulle vi flytta över hästarna till en annan hage och det var så fruktansvärt varmt så vi bestämde oss för att hoppa upp på hästarna barbacka för att kolla staketet eftersom vi inte orkade gå runt och alla 3 fick inte plats på fyrhjulingen. 
 
Hästarna skrittade på i lugn takt runt och skötte sig jätte fint. Det blev även lite trav och Solvind var så fin! Dock ställde jag ju inga krav på henne men hon travade sin fina och goa trav så det kändes som att man satt i en soffa. Jag är verkligen glad att jag har en häst med sådan mjuk trav så att jag vågar rida barbacka med tanke på min värdelösa balans. Hade hon varit skumpig hade jag nog alltid ridit med sadel för annars hade jag nog flygit av.
 
Eftersom hovslagaren inte hört av sig så kommer Solvind få stå för jag vågar inte rida hårt och ute på hårt underlag när hennes skor är för små. Jag är rädd att hon ska få ont i sina fossingar!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0