Dagens Ridpass: Johan red + dressyr 17/8 2013

 
Idag red faktiskt Johan min lilla polle, det var ju ett tag sedan han red men jag tycker att han börjar få kläm på det igen sedan första gången han red Solvind. 
Han har en tendens att falla fram och då blir det lätt att han tappar balansen, men det kan mycket väl vara så att han är trött på att höra mitt tjat så han lärt sig. Vad vet jag?
 
Johan red i cirka 20 minuter, han galopperade även lite idag och det är kul att se han galoppera för när han väl fått in ett bra tempo på Solvind så ser det super fint ut. Han behöver bara bli lite tuffare för Solvind gör ALLT för att komma undan arbete.
 
Efter att Johan ridit sina 20 minuter var det min tur att hoppa upp. Eftersom hon vilade igår ville jag rida igenom henne för att checka av lite. Jag red dressyr och gjorde några av de övningar som Thomas visade mig. Hon har blivit mycket bättre i dressyren, det tog jätte snabbt för henne att bli mjuk och följsam. 
 
Vi fick till och med in fina galoppbyten i båda varven, hon har ju svårt att byta från vänster till höger men idag fick vi till det. De är ju långt ifrån perfekta för de är inte graciösa någonstans men det kommer så småningom. 
 
Skänkelvikningarna gick inget vidare idag, men det kan inte gå bra varje dag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0