Dagens Ridpass: Intervallträning 22/8 2013

 
Usch, idag var Solvind extremt stark och vi flera tillfällen blev det fight mellan oss. Men efter lite om och men så vann jag som vanligt!
 
Jag red på raksträckan och tränade intervaller i trav och galopp, i galoppen gick det mycket bättre än i traven. Vid några tillfällen galopperade hon nästan på stället. Vi fick även in snygga galoppbyten på rakt spår, det brukar hon ha svårt för men idag gick det super verkligen.
 
I skritten gick det dock inte jätte bra eftersom hon mest ville takta hela tiden och det tog evigheter att få henne mjuk och fin samtidigt som hon skulle söka sig neråt. Solvind försökte hela tiden dra tyglarna ur händerna på mig, så det blev dragkamp på hög nivå några gånger. Jag blir faktiskt irriterad på henne när hon beter sig så för jag vet mycket väl att hon kan. Det är bara hon som är lat och gör ALLT för att komma undan. Men man kan ju liksom inte skita i dessa passen, inte heller dressyren för det behövs verkligen. Speciellt på Solvind!
 
Efter att jag hade fått henne mjuk och följsam i skritt och trav fick hon riktigt luftiga steg och det är så roligt. När man verkligen får till hennes steg blir hon jätte mysig att rida på, hon blir ganska maffig!
Även fast jag fick bråka lite med henne idag är jag ändå nöjd över dagens ridpass!
 
Imorgon vet jag inte om det blir ridningen eller vad jag ska göra. Det beror när jag kommer hem från skolan, jag vet liksom inte hur länge jag går imon.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0