Dagens Ridpass: Hoppning 7/8 2013

 
Som sagt var det ett tag sedan vi hoppade och jag red seriöst i paddocken. Stark och pigg var bara förnamnet på tant Solvind idag. Det är tur att hon lyssnar hyffsat bra på mig ändå.
 
Johan var med och fotade lite så det kommer några bilder senare kanske om de inte ser allt för hemska ut, det kändes som att jag red som en kratta idag. 
 
Det sista riktiga hindret idag låg någonstans runt 90 cm, det var sjukt äckligt för det var bara en bom så det såg fruktansvärt glest ut. Fastän jag störde Solvind och bara var en böda skötte hon det helt på egen hand, jag satt mest där och hoppades på att inte dö typ. Nä, nu överdriver jag. Solvind hoppar allt oavsett hur fel och snett man än kommer och det är jag väldigt glad för. Eftersom jag är hopprädd är jag lyckligt lottat att få sitta på en häst som Solvind eftersom hon sköter nästan allt själv.
 
Som sagt, hon var en aning stark och pigg i början men efter att jag visade vem som bestämde lugnade och sig en aning. Dock var hon trött efter ett tag eftersom det var varmt och sanden är ganska tung.
 
Idag fick vi även in ett fruktansvärt snyggt galoppombyte, jag blev super glad. Jag ville bara testa hur det blev eftersom hon oftast fattar korsgalopp i bytena, men idag gjorde hon 2 stycken jätte fina byten. Båda var från höger till vänster. Ibland kan hon få lite svårt att fatta en bra vänstergalopp eftersom det är hennes svåra varv. 
 
Jag är sååå nöjd och stolt över henne idag! <3
 
Detta är en bild från hoppen där jag störde henne men så lyckades hon rädda upp situationen och det blev bra ändå. Räddaren i nöden må jag säga! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0