Dagens Ridpass: Hoppning 15/8 2013

 
Jag vill bara dra ett stort fett streck över dagens ridpass. Ska jag vara ärlig kan jag inte riktigt sätta fingret på VAD det var som gick snett idag om jag ska vara ärlig.
 
Hon taggade som tusan innan hindret men 2 meter innan hindret dog hon typ eller vad man nu ska säga. Hon tappade liksom all fart och suget hon hade mot hindret var som bortblåst. 
 
Vi hoppade som högst 80 cm idag och det gick åt helvete rent ut sagt. Eftersom jag är hopprädd spänner jag mig och då kortar jag henne, ni kan ju själva räkna ut att det blir kassa hopp. 
Om Solvind inte hade dött ut precis innan hindet hade det nog gått såå mycket bättre, jag kan inte förstå varför hon gör det! Om jag ska få bort min hopprädsla måste jag komma på varför hon gör som hon gör.
Ett mysterium!
 
Om man ska skriva något posetivt med dagens ridpass var det nog när vi hoppade studs, hon har väldigt lätt för studs så länge de inte blir högre än 50 cm. Någon dag ska jag testa att hoppa studs utan att hålla i mig. Det ska bli intressant men lärorikt. Man får såå mycket bättre balans av det!
 
Imorgon blir det dressyr eller så vilar hon.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0