Dagens Ridpass: Gymnastikhoppning 19/8 2013

 
Hoppningen idag gick mycket bättre än sist, dock blev hon lite stark på studsen men annars skötte hon sig super. 
 
Idag hade vi 4 studs, en kombination och ett räcke på medellinjen. Studsen gick nog bäst idag, men det är nog för att hon har jätte lätt för just studs. Kombinationen skötte hon också bra, dock behöver vi hitta ett bättre grundtempo i hoppningen för det går väldigt långsamt i galoppen och då är det så gott som omöjligt att få bra språng. Vi behöver verkligen komma iväg på en hoppträning snart känns det som.
 
Hindret som stod på medellinjen använde jag mig av att hoppa snett över, det är en bra träning för hästarna. Solvind hoppar ju allt man styr på så hon skötte det utan problem. ibland är det nästan bäst att bara sitta där och inte göra någonting för hon sköter allt. Många gånger känns det som att jag stör henne när jag rider henne i hoppningen. Men såfort jag bara låter henne sköta allt jobb går det bra iallafall 3 av 5 gånger.
 
Jag testade även att hoppa studsen utan händer, från båda hållen faktiskt. Det var riktigt roligt, väldigt bra balansträning också. Eftersom Solvind älskar studs så hon drar ju gärna på innan studsen. Hon kom fel några gånger men hon räddade upp situationen väldig bra.
 
Imorgon blir det uteritt eller western. Det beror hur trött jag är efter att jag kommit hem efter "jobbet"
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0