Dagens Ridpass: Dressyrträning 13/8 2013

 
Jag hade ganska tur med vädret idag måste jag säga. Det var uppehåll hela ridpasset, dock åskade det ganska mycket en bit bort så det störde oss inte så mycket. Men shit vad mörkt det var på himlen ett tag, jag tänkte att snart kommer spöregnet. Men det kom inte förrän jag var påväg hem igen!
 
Vi jobbade mycket med att få mer "schvung" i stegen, hon har lätt för att bli lite seg. När jag hade jobbat mycket med halter och övergångar gick det bättre, men det är standard för henne att liksom dö i stegen när det är dressyr som gäller eftersom hon tycker det är så tråkigt och jobbigt framför allt.
 
Jag fick även hjälp av Thomas med galoppbytena för att de skulle bli bättre. Problemet som vi har med bytena beror på att hon är stel och för att hon har svårt att samla sig i vänstergaloppen blir det väldigt svårt att byta galopp. Så för att få till ett bra byte från vänster till höger måste jag mjuka upp henne och så måste Solvind bli starkare i vänstergaloppen så hon orkar samla sig.
Hoppas vi löser det tillsammans hon och jag!
 
Även idag fick jag massa bra övningar som jag kommer ha stor användning för, jätte roligt verkligen!
I fortsättningen kommer jag inte ha råd att träna för honom eftersom jag måste spara inför AW, så när jag sparat ihop de pengarna kommer jag kunna rida för honom igen. Längtar redan!
 
Imorgon blir det nog uteritt med Sara ser det ut som just nu. Annars känner jag mig ganska sugen på hoppning eller intervallträning. Får se vad morgondagen har att erbjuda!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0