Dagens Ridpass: Dressyr 9/8 2013

 
Dagens ridpass vill jag slänga i sopptunnan och slänga bort från minnet!
Det gick åt skogen alltihop, hon ställde sig på tvären och försökte stegra den mesta tiden av ridpasset.
 
Hon lyssnade på mig 10 av 45 minuter typ, det var hemskt rent ut sagt! Hon var stel, dragig och gjorde allt för att komma undan arbetet. Men det kan ju inte gå bra varje gång, right?
 
Om jag ska fokusera på de som gick bra idag var att hon gjorde några galoppombyten som blev riktigt fina, vilket är väldigt roligt. Det var från höger till vänster. Jag har försökt att få till något byten från vänster till höger men det blir bara korsgalopp eller så sparkar hon bara. Jag misstänker att det är för att Solvind har svårt att samla sig i vänster och hon måste ju ha en samlad galopp för att klara av att byta. Men det kommer väl!
 
Den andra saker som var bra med dagens ridpass var att hon blir bättre och bättre på skänkelvikningar och det är jätte roligt! Det är lång väg kvar tills vi får in problem fri skänkelvikningar, men det kan man faktikst inte kräva av oss eftersom ingen av oss är bra på det.
 
Imorgon vet jag inte vad det blir, jag är sugen på intervallträning på grusvägen hemma eller klättring i galoppbackarna. Får se hur det blir med det!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0