Dagens Ridpass: Dressyr 26/8 2013

 
Herre min jesus vilket helvete det var att rida dressyr på henne!
 
I början var hon super duktig och helt underbar att rida, inte alls lik sig själv. Jag jobbade väldigt mycket i skritt och trav i början för jag ville ha henne helt mjuk och följsam eftersom jag hade planerat att träna galoppbyten. Men när jag ställde mer krav på henne bröt helvetet ut, jag skulle få henne att korta traven men då fick hon för sig att försöka dra ifrån mig. 
 
Resten av ridpasset bestod av henne försök att dra iväg, det blev dragkamp över det hela. 
Varje gång jag ville att hon skulle göra halt eller komma fram i trav drog hon ner huvudet samtidigt som hon tryckte ut bogen och skulle försöka sticka ifrån mig. Jag som är så sjukt jävla envis också skulle ju inte ge mig heller! Vi höll på i nästan 2 timmar innan jag kunde ta första galoppen, självklart skulle hon ju bråka där också. Det tog ett tag innan vi fick till en bra galopp i båda varven. Men det var inte slut där, nej nej! Absolut inte! Hon tvärnitade och började stegra sig om och om igen för att försöka komma undan.
 
När jag hade fått fram henne igen var jag insatt på en sista sak! Hon skulle göra ett rent galoppbyte, det gick ganska fort att genomföra som tur var. Jag tror jag red i cirka 2 timmar eller något bara för att jag inte skulle ge mig. Men som vanligt vann jag! Poäng till mig!
 
 
 


Kommentarer
emma

fint shabrak

2013-08-29 @ 12:40:49
URL: http://islycka.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0