Dagens Ridpass: Bus i paddocken 18/8 2013

 
Jag kom inte ut i stallet förrän klockan var kvart över 8 och jag hade inte super mycket ork att göra någonting med henne efter att jag och mamma hade övningskört, men jag bestämde mig iallafall att leka lite med henne i paddocken.
 
Först longerade jag henne i grimma och grimskaft i alla gångarterna, mest för att jag ville checka så att hon höll koll på mig. Efter det släppte jag henne så att hon fick springa löst lite, som vanligt sprang hon iväg och rullade sig det första hon gjorde. Typiskt Solvind!
 
När hon var klar med det fick hon trava och galoppera runt lite. Eftersom hon är så lat får man nästan jaga henne för att hon inte vill springa själv, latoxe...
Idag var hon väldigt duktig vid inkallningarna, så fort jag satte mig ner kom hon in till mig med huvudet sänkt. Det är ett bra tecken!
 
Efter att hon hade fått springa runt ett tag hoppade jag upp och red i halsring, det gic väl sådär eftersom hon inte är så rutinerad med det. Men det kommer väl om jag tränar lite på det.
 
Imorgon blir det gymnastikhoppning med Sara och Zulle. Lisa KANSKE skulle vara med på Tindra men hon visste inte. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0