Dagens Ridpass: Bus i paddocken 1/8 2013

 
Jag och Sara håller på och lär oss att hoppa upp på hästarna barbacka och det blir bara bättre och bättre så snart kanske jag kan hoppa upp på Solvind direkt från marken. Det är tur att hon är så snäll och står still när jag klänger på henner och försöker komma upp så graciöst som möjligt.
 
Idag busade vi mest i paddocken eftersom hennes skor börjar bli för små så jag bestämde mig för att rida lite lätt i paddocken med bara grimma och grimskaft, som vanligt var min prinsessa duktig och skötte sig bra. Jag testade lite skänkelvikningar men det gick sådär för hon försökte stegra sig, men när jag hade fått till några bra i båda varven nöjde jag mig med det.
 
Det låg även en lastpall i paddocken så den gick vi upp och ned på. Vilket hon gjorde lätt som en plätt, varför är jag inte förvånad?
 
Jag testade även att galoppera i höger varvet och det gick bra, det brukar oftast gå åt helvete när jag rider barbacka och ska försöka galoppera på rakt spår. Vänster varvet vågade jag inte testa eftersom det är hennes svaga sida och hon behöver mitt stöd där.
 
Åh vad jag saknar hoppningen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0