Bullshit!

Det var en som påpekade att jag får allt serverat på ett silverfat eftersom jag ska på åka på ett läger för 6.800 kr och att mina föräldrar kör mig mer än gärna till och från Skåne i en splitter ny transport.
Men så är INTE fallet!
 
Allt som jag äger har jag fått kämpa röven av mig för, jag fick ingen egen häst när jag var 5 och jag har inga hästföräldrar som mer än gärna åker med mig på tävlingar eller skickar iväg mig på ridläger och träningar titt som tätt. Vill jag på träningar eller åka på en Clear Rounder får jag tjata om det och vill jag träna för någon får jag spara ihop de pengarna helt själv från min egen ficka. Jag fick ingen perfekt häst, nej nej. Jag har fått kämpa som ett AS att få henne där hon är idag. Blod, svett och massor av tårar!
 
För ett tag sedan skrev ju jag att det inte skulle bli något läger för min del nästa sommar. 
Men sedan övertalade jag mina föräldrar till att jag skulle få åka iallafall och de gick med på det för att jag sa att jag skulle 3000 kr av summan och jag har ingen blekaste aning hur jag ska få ihop dom pengarna utan jobb. Jag ska försöka få ihop de pengarna samtidigt som jag ska betala för träningar och tävlingar jag vill åka på samtidigt som jag ska betala för kläder och skor när jag bara har 500 kr att röra mig per månad. Jag kan lova er att det var sååå mycket tjöt för att jag skulle få åka på läger och att de skulle köra mig dit och sedan hämta mig lördagen efter lägret. 
Jag fick tjata, tjata och tjata för att få deras tillåtelse för att få åka. 
 
Det skitsnacket om att jag har en splitter ny transport är bara bullshit ska jag be och tala om för er, vi äger en gammal kyllingekärran som har sina skavanker och det är inte säkert att den håller så länge till. Jag är inte ens hundra på om att den kommer gå igenom besiktingen, förhoppningsvis ska den inte kollas över förrän efter lägret så att vi har något att köra ner Solvind i.
 
Anledningen till att jag ville så gärna åka ner just nästa sommar och inte sommaren efter det är för att nästa fyller 18. Hösten 2014 börjar jag sista år på gymnasiet och när jag tagit studenten måste jag börja jobba nästan direkt och då finns det ingen tid över till att åka på ridläger. När man är över 18 år känns det som att man är för "gammal" för att åka på ridläger. 
Det är anledningen till att jag ville åka just nästa sommar!
 
Så lägg ner all bullshit om att jag får ALLT serverat på ett silverfat! ALLT jag har jag fått kämpa för!
 
Over and out!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0