Yesterday, all my troubles seemed so far away

God Kväll på er!
 
Ja, rubriken säger allt tyvärr. Jag känner mig inte motiverad inför något över huvudtaget, jag vill mest bara ligga och sova hela dagarna och inte göra något som kräver ansträngning.
Jag är trött hela tiden. Oavsett hur mycket jag sover så är jag lika trött och omotiverad.
 
Jag vill aldrig rida längre och jag tycker det är så tråkigt att gå ut i stallet. Det kanske beror på att det alltid är jag i stallet. Visst, Johan är ju med där ute nästan varje dag men det är ändå så tråkigt. Han är ju inte hästintresserad så vi kan ju inte prata om hästar eller rida ut med mig. Jag hoppas verkligen att någon kan flytta in till stallet snart så att jag får någon som brinner för hästar så vi kan rida tillsammans eller bara vara i stallet och prata.
 
Att sluta med hästar är det sista jag vill för jag vet inte vad jag skulle kunna göra annars. 
Men det går så segt i ridningen, vi sitter fast i både den engelska ridningen och i western. Jag vill så gärna rida för olika tränare. Men det är pengarna som är problemet, varken jag eller mina föräldrar har så mycket pengar för att jag ska kunna rida för en tränare regelbundet. Det är därför vi inte utvecklas något. Eftersom jag inte kunnat hoppa i vintars så har jag blivit hopprädd igen så nu måste jag börja om. Solvind vet hur man hoppar och hon är inte osäker någonstans. Det är mig det beror på mig.
 
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte sluta med ridningen eller skicka iväg henne till någon som vill hyra henne. Men jag har ingen lust att gå ut i stallet och rida, jag känner liksom inte samma sug för ridning längre.
 
Varför ska det vara så svårt...
 


Kommentarer
liana

Härlig bild!

2013-04-14 @ 14:38:00
URL: http://lianass.blogg.se
clara ask

Har haft samma problem tusen gånger man gillar aldrig att åka ut till stallet, och får själv liksom släpa sig dit utan vilja.
Men det går över det lovar jag, särskilt nu när den fina våren och sommaren kommer då vill man vara ute i fina naturen och rida.

Fortsätt kämpa bara, du kommer tycka det e roligt igen snart!

2013-04-14 @ 17:45:23
URL: http://claraask.blogg.se/
Oline Kristiansson

säger som Clara där uppe, har varit i sådana perioder väldigt ofta och det händer vanligtvis för alla vi hästintresserade. Det är bara att fortsätta, gör något kul i stallet som att göra något kul med din häst/ponny. Dra med kompisar till stallet och pyssla med saker och ting tillsammans. Det är alltid kul att ta med kompisar som inte är så hästvana då man får lära dom och visa hur du gör när du tar hand om din häst/ponny. Sen får man alltid skrattanfall emellan åt.

Lovar att du kommer springa ner till stallet sen och vilja rida, KRAM !

2013-04-14 @ 20:21:52
URL: http://okristiansson.blogg.se/
Ella

Sugen på att bli Veckans blogg?
Klicka bara in på länken här nedanför och kommentera sen "Jag/vi är med", eller något liknande, lycka till!

http://dressyrponnyy.blogg.se/2013/april/veckans-blogg-2.html

2013-04-14 @ 21:43:06
URL: http://dressyrponnyy.blogg.se
Lollo

Fin blogg, kika gärna in på min blogg: lovisamagnusson.blogg.se

2013-04-18 @ 12:28:25
URL: http://lovisamagnusson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0