Tänk om...

Ofta händer det att man ångrar något man gjort. Eller ångrar att man inte gjorde det.
 
Men tänk efter, om inte jag hade gått den vägen in i idrottshallen när jag slutade 6:an hade inte jag gått in i Johan. Hade jag blivit tillsammans med honom ändå? Det är en skrämmande tanke.
Tänk om jag inte hade börjat chatta med honom, hade han berättat för mig att han hade gjort slut med sin tjej?
 
Det förekommer ofta att den tanken slår en, tänk om...
Tänk er att ni hade missat den bussen imorse, då kanske ni hade träffat på eran framtida man eller hustru. Tänk om ni hade varit med på den bussen som krockade, då hade kanske inte du suttit och läst detta inlägg eller kramat om dina barn eller klappat ditt husdjur. 
Det kan vara farligt att tänka på just detta.
 
Ofta kan jag tänka att om inte jag hade åkt på ridlägret i skåne sommaren 2010, då hade jag kanske ägt den där underbara valacken från Alingsås. Fast då hade jag kanske aldrig träffat Solvind och lärt mig så mycket från henne och fått chansen att älska henne på det viset jag gör. Jag tror på att allt händer av en anledning.
 
Under sitt liv sveper en sådan tanke genom ditt huvud flera tusen gånger. Tänk om jag inte hade släppt ut katten för 5 minuter sedan, då hade kanske inte pannpiffen i stekpannan blivit bränd.
 
Stanna upp några minuter och tänk på hur många gånger du har tänkt på detta under dagen, eller kanske under helgen. 
 
Värt att tänka på det ibland, men oerhört skrämmande!
 
 
 


Kommentarer
Alva

Hej! :) Fin blogg!
Kika gärna in på min och skriv vad du tycker! :)
Kram

2013-04-15 @ 21:04:41
URL: http://alvac.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0