Dagens Ridpass: Western barbacka 8/4 2013

 
Idag var det Solvind's födelsedag, hon fyllde hela 11 år, hon börjar bli gammal nu. Haha, nä så är det verkligen inte. Hon är pigg som en mört.
 
Idag tänkte jag egentligen rida ut men jag mådde inte bra, jag har varit seg hela dagen och inte orkat att göra något. Men jag bestämde mig för att rida barbacka i paddocken. Vi tränade på att hon skulle söka sig neråt med långa tyglar. Precis som Gittan visade mig när jag tränade för henne. Jag har glömt av lite men jag gjorde så mycket som jag kom ihåg sen improviserade jag lite, men det funkade bra. Jag gjorde det bara i skritt. Gittan sa att innan jag börjar i snabbare gångarter måste det sitta perfekt i skritten först. Men vi är på hyfsat god väg tycker jag. Hoppas jag träna för henne snart igen.
 
Eftersom jag inte kände mig helt 100 blev det mest skritt, men Solvind hade inget emot det. Hon verkade också ganska hängig idag. Hoppas det blir bättre imogorn. 
 
Jag ska gymma med Amanda efter skolan imorgon så jag vet inte om det blir någon ridning. 
Jag har inget planerat vad jag ska göra med henne imorgon så det återstår att se. Jag tror inte det blir longering eller löslongering, hon har tröttnat på det. Imorgon kanske vi kör på uteritt, hon måste komma ut från paddocken lite och få variation i ridningen.
 
Som sagt, det återstår att se imorgon.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0