Dagens Ridpass: Träning från marken 27/4 2013

 
Idag fick jag hjälp av en duktig tjej vid namn Anna Stavholm. Jag fick lite hjälp med Solvind inom markträning. Alltså att hon ska följa efter mig eller att jag ska kunna flytta henne med hjälp av små signaler. 
 
Vi gjorde lite olika övningar och så fick jag en massa bra tips. Vi höll bara på i ca 30 min för att det inte skulle vara för mycket för stackars Solvind att ta in.
 
Hon skötte sig super kan jag få be att tala om för er. Hon är otroligt lättlärd och har lätt att ta åt sig nya signaler. Synd bara att hon kan vara så dominant och blir lätt ofockuserad, det sa Anna också men det går att träna bort trodde hon.
 
Detta var väldigt lärorikt och väldigt roligt. Hoppas jag kommer kunna träna för henne snart igen.
 
Imorgon vet jag inte riktigt vad vi ska göra, det återstår att se. Kanske ett hårt pass i paddocken med hoppning eller något.
 


Kommentarer
emilia

Fråga gärna ågot på min frågestund, skulle vara jätte snällt <3 http://emiliastrom.blogg.se/2013/april/fragestund.html#comment :)

(förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer)

2013-04-28 @ 16:02:02
URL: http://emiliastrom.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0