Dagens Ridpass: Markarbeteoch uteritt 21/4 2013

 
Under dagens ridpass var det underbart väder så jag red med t-shirt, det var verkligen skönt.
 
Jag släpade fram 3 bommar som jag använde mig av, det är nyttigt för henne att lära sig att lyfta på fötterna och trava med lite höga knän. Hon klarade det jätte bra, tog även några galopper över dom.
Tyvärr var hon ganska stark men samtidigt seg.
 
Vi jobbade väldigt mycket med trav idag eftersom jag vill att hon ska vara mjuk och följsam, efter jag ridit mycket på volt och ställt henne i båda varven var hon jätte fin att rida.
 
Det är verkligen skönt att det är vår nu så att man kan rida i paddocken varje dag. 
 
Efter att jag hade ridit henne i ca 45 min och kände att jag var nöjd över henne och mig så bestämde jag mig för att rida ut ett tag. Jag travade och skrittade i olika tempon. Det märktes på henne att hon tyckte det var roligt för hon var pigg och framåt men lyssnade ändå på mig väldigt bra.
 
På hemvägen tog vi ändå en galopp på grusvägen, det uppskattades. Hon drog ner huvudet men gjorde inget dumt. 
 
Just nu är det jätte roligt att rida henne för hon känns så positiv, det måste vara för det är vår!
 
Imorgon vet jag inte ifall det blir något för jag ligger jätte långt efter i skolan så jag måste jobba ikapp.
 
Ska tvinga mig själv till att hoppa någon dag också... får se om jag vågar det!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0