Dagens Ridpass: Löslongering och longering 20/4 2013

 
Idag var första gången på 5 dagar som Solvind blev mortionerad. Jag har nämligen haft hög feber så har inte orkat göra något förutom att ligga i soffan och äta glass.
 
Iallafall, idag så släppte jag henne i paddocken. Jag trodde hon skulle vara jätte pigg men jag hade så fel. Hon var jätte slö och hon ville hela tiden komma in till mig. Tror det kan bero på att hon börjar fälla nu och det tar väldigt mycket på hennes energi. Men de blir nog bättre snart.
 
Kom ni ihåg för några veckor sedan när hon stack vid longeringen? Det måste varit en engångs grej för hon har inte gjort det något mer. Det är jag verkligen glad för. 
Idag när jag longerade så använde jag mig av en upphöjd bom så att hon skulle lära sig att kolla vart hon sätter fötterna. Det gick bra, ibland kom hon fel så det blev någon knäppt kråkhopp men annars gick det super bra.
 
Om jag känner mig bättre imorgon ska jag nog rida markarbete med Solvind. Det var väldigt länge sedan nu, så det kör vi troligtvis på.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0