Dagens Ridpass: Longering, Löslongering och löshoppning 4/4 2013

 
Idag blev det en lång dag för Solvind kan jag lova.
 
Först fick hon gå runt löst i paddocken medan jag byggde upp lite hinder för henne. Hon skulle nämligen löshoppas. Hon skötte sig super bra. Johan fotade lite, dock krånglade kameran så de blev inte så bra bilder. Jag ska nog lägga över dom på datorn imon för att se vilka bilder som kan användas.
 
Efter löshoppningen tog jag med mig en yogaboll ut till paddocken. Jag studsade den runt och på Solvind, jag fick ingen reaktion. Hon stod och kollade på den som om jag vore dum i huvudet.
Tarzan som stod i hagen och kollade på tyckte dock den var lite läskig, men annars var han nyfiken.
 
Som vanligt longerade jag henne lite också. Hon skötte sig jätte bra och lyssnade på varje sak jag sa till henne. När det gick som bäst tänkte jag "det är ungefär ett halvår sedan hon slutade slita sig i longeringen" men precis i det ögonblicket drog hon iväg. Hon ryckte linan ur händerna på mig, eftersom jag inte hade några handskar var jag helt hjälplös. Jag brände upp hela händerna.
Vi försökte om och om igen, men varje gång hon skulle galoppera stack hon iväg. Jag lyckades hålla kvar henne 6/8 gånger. Jag förstår inte varför hon börjat med detta igen. Det gick ju så bra i longeringen, hoppas verkligen jag kommer kunna lösa detta. Det tog oss 2,5 timma för att få henne att galoppera runt mig utan att sticka. 
 
Imorgon kanske det blir uteritt, det beror helt på hur mycket tid jag har över. Jag ska nämligen greja en massa hemma imorgon. Klockan ringer 8... pust. Hörs förhoppningsvis en snabbis imorgon.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0