Dagens Ridpass: Bus i paddocken och miljöträning 7/4 2013

 
Tanken var från första början att jag skulle rida ut, men jag märkte att hon var fruktansvärt pigg så jag valde att släppa henne i paddocken och busa en massa med henne. Jag tog även fram en vit presening och förde oväsen med den runt Solvind, som vanligt så bryr hon sig inte ett dugg om den. Inte ens när hon står på den och jag tar tag i hörnen och prasslar med den. Hon är ganska cool min pålle ändå.
 
Hon verkade ovanligt seg och ville inte göra så mycket. Hon sprang mest runt i en cirkel runt mig även när jag försökte få henne busig. Ingen reaktion typ. 
Jag antar att hon börjar tröttna lite, vi har ju gjort nästan samma sak flera gånger i rad. Så imorgon får det nog bli en uteritt. Kan vara mysigt, det var ganska längesedan nu.
 
Jag testade även att longera idag igen eftersom hon slet sig så många gånger sist. 
Idag gick det jätte bra, hon lyssnade och försökte inte slita sig en ända gång. Förhoppningsvis kanske det bara var en sak som hon skulle testa på mig. Dock var hon lite stark men inget som jag gjorde någon stor sak om.
 
Imorgon fyller Solvind hela 11 år, så hon ska få en massa gott av mig i form av morötter, äpplen och godis. Det passar ju bra att vi ska rida ut då så hon får göra något som hon tycker om.
 
Ska försöka göra en sån här fotografering igen när det blir finare ute. Dock ska jag nog vara lite mer finklädd och så ska Solvind ha hackamore, men även ha stubbman. Alltså, det kommer bli senare i vår.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0