Dagens Ridpass: Balansövningar och bus i galopp 2/4 2013

 
 
Ridningen blev ganska sen idag eftersom jag var så trött. Men det blev ändå lite mortion för pollen.
 
Johan red faktiskt idag, han var jätte duktig. Jag longerade honom medans han gjorde lite balansövningar i skritt och trav. Han vågade dock inte galoppera idag så han överlämnade det till mig.
 
Sedan hoppade jag upp medan Johan longerade mig. Jag gjorde lite svårare övningar än vad han gjorde och så red jag i varje gångart. Oss imellan, det gick mycket bättre för mig. Kan ju vara för att jag har ridit längre och vet hur Solvind beter sig i olika situationer.
 
Efter longeringen red jag henne lite i varje gångart och skulle arbeta igenom henne. Hon blev jätte mjuk och fint. Vi fick tillochmed in en klockren galoppbytning. 
Jag började även träna på att göra slidestop. Jag red fram och tillbaka mellan kortsidorna i galopp och tvärnitade framför staketet, sedan vände jag snabbt och galopperade tillbaka till nästa kortsida. 
Solvind fixade det jätte bra.
 
Allt funkade jätte bra idag, hon lyssnade bra på allt jag sa till henne.
Idag var hon riktigt dyr!
 
Imorgon funderar jag på att rida ut med westernsadeln, det var längesedan jag gjorde det nu. Jag får se imorgon vad som händer. Jag känner att jag måste börja med min skrivuppgift i svenskan snart.
Det återstår att se imorgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0