Dagens Ridpass: Löslongerin och barbackaridning 1/4 2013

 
Igår löslongerade jag i paddocken igen, som vanligt gick det bra och hon lyssnade jätte fint på mina signaler. Jag red även lite barbacka i skritt och trav. När jag red var hon stark som satan och ville inte jätte gärna lyssna på mig. 
 
Jag testade även att få henne att buga, men hon är fortfarande ganska osäker så då väntar jag ut henne istället. Jag vill inte tvinga henne till något hon inte vill.
Förhoppningsvis kommer hon bli mer och mer säker i sig själv så att jag snart kan börja lite sm¨ått med det.
 
Efter att jag hade longerat en stund tog jag fram en vi presening och prasslade med. Jag har gjort det ofta med henne så hon bryr sig typ inte. Jag testade även att ställa upp ett hinder på 1 m och ha preseningen som en matta över bommer för att hon skulle få hoppa på lite tittigare hinder. Även det gick problemfritt. Hon är ganska okomplicerad i vissa lägen.
 
Jag måste ha en fotografering med Solvind snart igen nu när hon är hyfsat snygg i kroppen och manen är nyklippt


Kommentarer
Cassandra

Jag kommer gärna och fotar er någon gång :)

2013-04-04 @ 20:44:23
URL: http://nattstad.se/TeamDH


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0