Nelliehysterin

Många av er kanske har läst på Nellie Berntssons blogg när hon kritiserade NH. 
 
Jag tyckte det var helt fel av Nellie att skriva så. Vad menar hon egentligen att man ger fel signaler när man rider i till exempel grimma och grimmskaft eller kanske inget alls? 
Jag tycker tjejer och killar i alla åldrar som kan kontrollera sin häst eller ponny helt löst är jätte duktiga. Repsekt till er!
 
Bara för att man rider runt i paddocken eller på en fin äng utan träns och sadel betyder det då att man gör det bara för att hitta den perfekta Facebook bilden? Så fel sagt lilla Nellie! 
 
Man gör ju det för att känna lyckan med sin bästa vän. Vad är rätt och fel signaler egentligen? Jag har aldrig sett någon regelskrift där de står vad som är rätt och fel signaler inom ridning. 
 
Jag blir riktigt irriterad när någon skriver sånt strunt. Vad är det som är så synd om hästen när den får springa runt på en äng med sin ägare på ryggen utan träns och sadel. Det är ganska naturligt för hästen att få springa lös eller?
 
Tänk om Nellie, Gör om och Gör rätt!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0