Dagens Ridpass: Små skutt i paddocken 25/10-2012

 
Idag blev det ett sent ridpass för jag var tvungen att äta middag först för jag hade inte ätit sedan kl.12 i bamba.
Men jag bestämde mig för att rida iallafall eftersom hon fick stå igår när jag skulle plugga. 
Jag tog fram några däck och en bom för jag var sugen på att hoppa eftersom vi inte gjort det på jätte länge känns det som. Hindret låg på cirka 40-50 cm för idag var jag inriktad på att komma i mitten och få ett bra språng över. Jag tyckte det gick ganka bra med tanke på att det var mörkt, blåsigt och båda var trötta.
 
Efter en stund red jag utan stigbyglar för jag skulle testa om det gick lika bra idag också. Tyvärr var det inte lika bra som i Tisdags men det var nästan lika bra. 
Jag känner att jag inte får henne mjuk och följsam så som jag vill att hon ska vara i vänster varvet. 
Det kan bero på att det är vårat sämre varv. Jag får försöka få hit en tränare som kan hjälpa mig och gärna ge mig lite tips hur jag ska göra för att det ska bli rätt.
 
Även om det var mörkt och kallt så var det ändå ganska mysigt att rida. Man tränar ju samtidigt som man har roligt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0