Dagens Ridpass: I paddock och ute

 
Eftersom jag var hemma idag pga sjukdom så hade jag tänkt skritta ut en kort bit en stund eftersom jag inte skulle orkat med så mycket mer.
 
Men det blir inte alltid som man räknat med, 
Det hela började med att jag hade täkt rida upp till en backe och sedan vända men det tyckte inte Solvind. Hon ville hoppa runt på raksträckan, så trollungen bara stod på grusvägen och studsade upp och ner på stället. Jag var inte så stark för att kunna hålla henne från hästryggen så jag hoppade de av och ledde henne resten av vägen.
 
Efter ett tag bestämde jag mig för att vi skulle gå tillbaka till stallet så jag hoppade upp igen och travade en kort bit så hon fick bort lite energi. Det var som en tickande bomb om jag ska beskriva det så.
 
När vi kom ner till paddocken så bara flög hon fram i galopp och bockade som en galning så det ända jag kunde göra var att försöka hålla sig kvar så gott det gick. 
 
Tillslut fick jag henne samlad så jag drev fram henne in galopp tills hon var helt slut. 
Sedan gick det ganska okej.
 
Men jag är helt mör i kroppen, så jag lär ju få ångra detta galna ridpass...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0