Dagens Ridpass: Hoppning 31/10-2012

 
Idag trotsade jag vädret och ytog några skutt i paddocken. Satan va dragig och pigg hon var! 
Det gick knappt att hålla henne vissa gånger. Hoppas verkligen det inte blir såhär på tävlingen asså.
 
Men förutom det var hon jätte duktig. Jag hoppade en övning som gick ut på att man ska reglera avståndet bättre.
Först var det en travbom som låg på marken och så var det 8,5 m fram till ett hinder.
Det var verkligen svårt i början, hon ville verkligen hoppa över bommen och enligt henne så skulle det vara ett galoppsprång iställey för två. Den lilla busen!
 
Men jag var ändå ganska nöjd med henne idag. Hon vilade ju i måndags och igår tog vi bara en lugn promenad på vägen i ca 30 min. Så jag förstår att hon hade mycket överskottsenergi.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0