Dagens Ridpass 23/10-2012

 
Idag fick jag verkligen tvinga mig ut till stallet för att jag var så sjukt trött efter en stresig dag i skolan med servering.
När jag väl började rida var jag verkligen glad att jag red idag. Solvind var verkligen sammarbetsvillig och det är inte varje dag hon är såhär duktig.
Jag tränade mycket på min egen balans idag genom att rida utan stigbyglar och bara styra med vikthjälperna. Det blev tillslut svårt att bara svänga med vikthjälperna men oj vad bra det kändes att rida utan stigbyglar, det var längesen nu. 
 
Det är väldigt bra för ens balans att rida utan för då kan man även känna efter om man glider lite åt sidan. Jag märkte att jag gled åt sidan lite och då kunde jag snabbt hoppa tillbaka igen.
 
Jag är verkligen nöjd över dagens ridpass. Solvind har verkligen vuxit som person (kan man säga så?) men hon har även blivit mer "mammig" eller vad man nu ska säga. Hon vill mer än gärna mysa ganska ofta och mer ofta låter hon mig hålla om hennes huvud och det är ganska ovanligt för Solvind's del att låta någon göra så.
 
Dags för en dejt med kudden kanske? God Natt
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0