Tävlingsresultat

Som jag skrev förut så strök jag mig från 80 klassen för jag misstänkte att Solvind hade ont eller något liknande eftersom hon inte riktigt var sig själv.


När vi kom fram till tävlingen så lastade jag av direkt för det var cirka 30 minuter kvar till min start och jag ville hinna rida fram ordentligt innan. 
På framhoppningen fick mamma leda runt henne en stund när jag satt på för Solvind var jätte konstig, sparkade och hade sig. Men efter en stund gick det bättre så då började jag värma upp henne och hoppade några skutt innan.
 
Väl inne på banan gick det alldelses för fort, det var inte roligt för 5 öre, hon drog och hade sig men det var bara att försöka hålla sig fast och hoppas på det bästa för hon lyssnade inte ett skvatt när jag försökte hålla in henne. När jag skulle svänga gick det bra, det kändes nästan som om hon kunde banan själv. När det äntligen var över fick jag stopp på henne. 
Men jag är ändå nöjd med mig själv eftersom det kändes som om jag red bra och Solvind kunde ju varit mycket värre.
 
Lastningen hem gick väl sådär, det blev en stegring men då blev jag arg på henne så hon gick ner på alla fyra hovarna igen. Hemresan gick jätte bra, hon sparkade nästan ingenting.
 
Film från 70 klassen har jag på kameran så den kanske jag lägger ut på bloggen om några dagar ifall jag har lust.
 
Eftersom jag inte har några nya ridbilder får ni en från förra våren...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0