Tappar intresset

Ni kanske förstår lite grann vad detta inlägget kommer att handla om.
 
Jag känner nämligen att jag börjar tappa intresset för ridningen, det känns som om jag måste tvinga mig ut i stallet. Jag vet inte varför jag helt plötsligt har börjat tycka det är så jobbigt. Det kan inte vara pågrund av hösten för jag kan ju fortfarande rida i paddocken utan problem.
 
Men en stor del är för att jag som sagt sitter fast i en ond cirkel, sadeln är sne för det behövs stoppas om och jag hittar ingen billig och bra tränare som kan hålla en träning för mig. Eftersom jag har dåligt med pengar så kan jag lägga högst 150-200 kr på en träning och det är väldigt få personer som tar så lite.
Visst, mina föräldrar betalar mycket men dom tycker att jag ska börja ta ansvar eftersom jag är 16 år.
Självklart ska jag ta ansvar, men det är svårt att betala varje träning eftersom jag inte har någon inkomst. Jag får 500 kr i månadspeng men that's it.
 
Eftersom jag inte har några vinterdäck till kärran så kommer jag inte kunna åka iväg på träningar i vinter så då kommer träningen stå still eftersom det inte kommer funka att rida i paddocken. 
Om jag ska rida på åkern så kan jag lika gärna skjuta mig för det är lika med självmord att rida där med Solvind. Hon drar iväg och leker racerbil.
 
Så jag känner att jag inte har någon riktig lust med stallet eftersom det bara står still. 
Jag vill verkligen inte sluta för egentligen vill jag hålla på med ridsport i hela mitt liv och jag vill inte skiljas från min älskade Solvind. Jag måste verkligen hitta ett sätt att få tillbaka min motivation!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0