Skadad och sånt...

Halloj Halloj
 
Ni har kanske märkt att uppdateringen inte har varit så bra de 2 senaste dygnen men jag har en bra anledning till detta ska ni veta.
 
Igår var jag med några tjejkompisar i stan och hade de jätte kul. När jag kom hem vid 6-7 så mådde jag inte bra så jag la mig i soffan en stund för att varva ner. 
Jag somnade och vaknade igen vid 10 och kom på att jag inte hade fixat stallet så jag gick ut och fixade det. Medans jag var ute så började jag frysa jätte mycket och helt plötsligt ramlade jag ihop på golvet och typ började skaka. Skit skumt, jag har även fått magkatarr igen pågrund av all stress. Inte kul alls...
 
Imorse hade jag sovmorgon, men när jag vaknade vid 6 tiden så hade jag jätte ont i magen fortfarande så jag bestämde mig för att stanna hemma från skolan. Jag var super trött när jag vaknade så jag somnade om för att bli lite piggare. Jag vaknade igen vid 9-10 och då gick jag upp för att äta frukost och lite sånt innan jag släppte it hästarna.
 
När jag kom ut i stallet så bytte jag täcke på Solvind och släppte ut henne först som vanligt sedan gick jag upp i stallet för att släppa ut Euro. Men när jag skulle släppa han i hagen stack han och jag fastnade i hans grimmskaft samtidigt som han slungade in mig i staketet så jag fick en stöt. Jag fick jätte ont i fingret så jag satte mig på huk och höll om handen samtidigt som jag skrek. När jag kollade på handen så var lillfingret dubbelt så tjock, det var blå/lila och fingertoppen var i en jätte konstig vinkel. 
Så jag ringde mamma och berättade vad som hade hänt och då åkte vi till sjukhuset i Alingsås och där sa dom att jag hade en fraktur och en stukning i fingret, Jag får inte hålla på med sportslig aktivitet på 2-3 veckor MINST. Jag kommer aldrig kunna klara av det...
Hur ska jag göra med Solvind egentligen? Jag kommer få löslongera i 3 veckor...
 
Stackars lilla Solvind...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0