För mycket energi

En sak som jag har märkt på Solvind den senaste tiden är att hon har på tok för mycket energi.
Hon är stark som tusan och jätte het när man rider. Men även i hanteringen kan hon bli jätte stressad, hennes humör ändras på 2 sekunder. Ena stunden är hon lugn, nästan som om hon står och sover och nästa sekund blir hon super stressad för ingenting. Jag vet inte vad som flugit i henne på senaste tiden.
 
I början var det bara i ridningen och då trodde jag att det inte var något speciellt eftersom det är höst och då brukar hästarna få mer energi. Så mamma tyckte att jag skulle minska på kraftfodret men hon får bara 2,5 dl/dag och hon måste ju ha något. Eftersom det är så lite tycker man att det inte ska bli någon större skillnad.
 
Även om jag rider hårda pass 6 dagar i veckan utan att ha någon vilodag imellan så är hon jätte pigg och stressad. Jag börjar nästan bli lite orolig över henne, jag vill ju inte att det ska vara något allvarligt med henne. 
 
Börjar nästan fundera på om det är något som spökar i Solvinds huvud eftersom det kommit på så kort tid.
Jag blir så frustrerad när jag inte vet vad det kan vara. Jag önskar att hon kan berätta för mig vad det är för fel.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0