Dagens Ridpass: Miljöträning på Gråbo Ridklubb 18/11 2012

 
Idag var jag på miljöträning på min hemklubb Gråbo Ridklubb som jag skrivit förut.
 
Dagen började sådär, hon bråkade lite med lastningen när vi skulle åka vid 10 tiden. Men efter ett bestämt talk med henne gav hon sig och traskade på transporten. När hon väl var på sparkade hon lite som vanligt en stund med slutade efter bilen började rulla.
 
När vi kom fram till ridklubben lastade jag av henne och tog på henne allt hon skulle ha på fort som tusan eftersom det regnade och sedan hoppade jag upp och började rida fram i deras paddock i väntan på att få komma in i manegen. Solvind var väldigt lugn och var väldigt nyfiken på alla andra hästar som skulle vara med i min grupp.
 
När klockan ungefär var halv 11 blev vi insläppta in manegen för att rida fram och låta hästarna vänja sig vid sakerna som stod där inne. De andra 4 hästarna kollade ganska mycket på sakerna när vi red fram men Solvind bara traskade på som ingenting och ville mer än gärna leka lite med sakerna som stod längs väggen.
 
När det var dags för själva miljöträningen började vi med en pressening som hängde på ett hinder som prasslade och rörde sig. Den skulle vi gå förbi flera gånger om i båda varven. 
Sedan använde de paraply som de fällde upp samtidigt som de flaxade med en gul stor tygflagga. Solvind brydde sig inte ens om att kolla på personerna som höll på att vifta med massa saker. Hon ville mest åt havrehinken som stod bredvid.
 
När den ridandepolisen hade sett hur hästarna reagerade på olika saker tog hon fram en lila yogaboll som hon rullade och studsade samtidigt som man skulle rida efter henne. Solvind ville mer än gärna spela fotboll och blev sur när den kom för långt ifrån. Haha, söt hon va!
Det sista vi gjorde var att rida över en stor grön pressening som prasslade jätte mycket. Det var 2 personer som höll i var sitt hörn samtidigt som vi red över. Det tyckte Solvind var jätte roligt och ville väldigt gärna smaka på den när hon fick chansen.
 
Men sen när vi skulle hem bröt helvetet ut... Först försökte hon slita sig från mig när jag bara höll henne i tyglarna, men stark som jag är (skämt åsido) lyckades jag hålla kvar fast jag brände upp hela min vänstra hand så det gör jätte ont.
Lastningen var hemsk, hon stegrade flera gånger om och vred sig ifrån mig som hon gjorde i början. Men efter ett bestämt nej några gånger så gick hon på.
 
Jag är väldigt nöjd över dagen även om lastningen kunde varit bättre. 
 
Sötnöt förra hösten...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0