Dagens Ridpass: Löslongering 15/11 2012

 
Idag blev det väldigt sent i stallet, jag kom ut vid 8 eftersom jag hade träffat några gamla kompisar i stan efter skolan, men det funkar ju det också.
Iallafall så kände jag inte för att longera henne i lina så jag löslongerade istället, det gick jätte bra när hon skulle springa för hon va ju alltid på en volt runt mig. Solvind börjar bli mycket bättre på att lyssna på mig när jag använder rösten. 
Det vi behöver träna på är inkallningen, jag vill att hon ska vända in direkt när jag sätter mig på huk. Just nu springer hon kanske ett varv extra innan hon börjar svänga in. Ibland kommer hon och i vissa lägen så stannar hon några meter bort och bara kollar på mig som om jag var knäpp.
Så det ska vi träna massor med.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0