Dagens Ridpass: Hoppning 17/11 2012

 
Innan jag ens hade kommit ner till paddocken kände jag att Solvind var orolig och uppstressad, jag vet inte vad det är med henne. 
 
När jag hade värmt upp så började jag att hoppa ett räcke på ca 50 cm och det gick sjukt fort ska jag tala om för er. Hon var stark och hon ville verkligen inte lyssna på förhållningar. 
Efter att jag hade galopperat några varv kände jag att hon började bli lite trött men hon hade ändå lagom mycket energi. Så jag tänkte att det skulle vara i lite mer kontrollerat tempo. 
Oj vad fel jag hade.
 
På ena långsidan stod det en kombination som det skulle vara 3 språng imellan men Solvind tyckte det var mycket roligare att ha 1,5 språng istället. Varför inte liksom?
Inte nog med att hon tog för få steg så gick det på tok för fort. Så jag fick sitta och ta förhållningar gång på gång.
 
När jag höjde ett räcke till 70 gick det mycket bättre, då fattade hon att det inte gick att springa så fort. Visst, det gick fortfarande ganska mycket för fort men inte så att det var nästan var sken.
Hon hoppar mycket bättre när det är högre höjder men det gäller att jag ska våga hoppa högt också. Hatar att vara hopprädd, det känns som om jag bara förstör för Solvind.
 
Även fast hon var stark som satan och det gick i 200 km/h så är jag ändå ganska nöjd med dagens pass. Hon hoppar ju hur fel hon än kommer.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0