Dagens Ridpass: Gymkhana 1/11-2012

 
Idag red vi ett ganska oseriöst ridpass i paddocken. Vi testade att förflytta en kona i olika gångarter, det var verkligen svårt för Solvind var jätte stark och pigg så hon ville mest leka galopphäst.
Jag övade öven på galoppbyten, de börjar sitta nu. Inte till 100% ännu men det kommer väl förhoppningsvis.
 
Jag förstår att hon har mycket överskotts energi men jag har ridit 2 hårda pass 2 dagar i rad nu.
Det borde lägga sig snart tycker man. Hoppas verkligen de blir bättre snart för jag har ingen lust att rida en tickande bomb på Söndag, då lär vi ju krascha in i något eller så drar hon iväg så hoppar vi banan i 110 km/h.
 
Imon blir det arbete med bommar så vi får hoppas på att det blir bättre efter imon annars känns det ganska kört faktiskt...
 
Gammal bild från förra hösten...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0