Dagens Ridpass: Dressyr 8/11-2012

 
Som jag sa kom jag in från stallet vi typ 11 så jag orkade inte starta datorn och börja blogga, så jag skriver om gårdagens ridpass idag istället.


Jag har inte ridit sedan i söndags då tävlingen var eftersom jag misstog att det var något fel på sadeln eftersom hon var konstigt och studsade, så jag lät henne vila.
Men jag hittade en sadelpadd i stallet som jag lade under sadeln eftersom jag misstänkte att hon ömmade i ryggen. Det funkade jätte bra men jag märker att den inte är 100 % bra.
 
Efter miljöträningen på Gråbo Ridklubb 18/11 så ska vi lämna in sadeln eftersom jag är osäker på om vi hinner får tillbaka den inom 1 vecka. Så padden funkar ett tag iallafall.
 
Jag övade mycket på att hon skulle öka och sen korta galoppen på kortsidorna, det gick bra men hon blev jätte taggad efter ett tag så jag avbröt och försökte få henne mjuk i vänstersidan. 
Vi har lite problem med det, men det är bara att öva. 
 
Jag känner att jag verkligen måste börja träna inför någon snart för vi är fast i en ond cirkel.
Får väl försöka fixa det antar jag...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0