Dagens Ridpas: Bommar 2/10-2012

 
Herregud, Solvinds energi tar ju aldrig slut. Idag red jag ett intensivt ridpass, jag var helt slut efter de första 20 minuterna. Men Solvind bara sprang på som ingenting.
Johan hade släpat fram 3 upphöjda bommar som jag skulle trava över så att hon skulle få jobba lite extra. Jag trodde att de skulle ta på krafterna, men icke sa nicke. Efter 45 minuter var hon fortfarnde full av energi medans jag knappt kunde hålla mig kvar på hästryggen.
 
Iallfall, dagens ridpass gick ut på att hon skulle lyfta mycket på benen och verkligen jobba.
Som vanligt tränade vi även på galoppbyten som jag gör nästan varje ridpass. De gick väl sådär idag eftersom hon gärna ville hoppa rätt upp i luften och bocka vid varje byte. Några klockrena byten fick vi in iallafall.
 
Imon blir det antingen dressyr eller löslongering. Nåt jobbigt för att få bort den sista energin inför tävlingen. Antagligen kommer hela dagen gå ut på att packa in alla saker i transporten. 
Denna helgen kommer uppdateringen verkligen suga eftersom hela helgen är fullspäckad med saker som ska göras. 
Men så blir det ibland. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0