Angående Solvind

Eftersom jag är skadad och inte får rida på 2-3 veckor minst så kommer jag inte kunna rida och knappt vara i stallet. Så tankarna snurrar i huvudet just nu... Jag kan inte bara låta henne stå så länge. 
Hon kommer tappa alla muskler och vara super pigg när jag ska börja rida igen.
Egentligen hade jag behövt hitta någon som kan rida henne och ta hand om henne de veckorna. 
Men nästan inga av mina hästvana kompisar har tid och jag tror inte att Johan har någon lust att rida henne några gånger i veckan.
 
Jag står mellan ett svårt val just nu. Ska jag låta henne stå? eller ska jag be någon främmande människa att ta hand om henne? Ja det är inte lätt alla gånger.
 
Har ni några idéer? Berätta gärna!
 
Bild från sjukhuset


Kommentarer
Martina

Hej Emma!

Jag tänker att hon inte behöver tappa så mycket i muskelväg. En häst kan stå i två veckor utan att något förändras. Och efter tre veckor kan du ju mjukstarta med lite promenader, longering och skrittövningar. Så är du tillbaka på banan igen efter 1-2 veckor. Lycka till <3

2012-11-22 @ 13:35:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0