Dagens Ridpass: Ridning på åkern 23/12 2012

 
Efter vi hade hämtat min farmor i Alingsås så stack jag ut i stallet för att rida en snabbis på ängen innan det blev för mörkt.
 
Precis när jag skulle sitta upp så började det blåsa och snöa jätte mycket, men jag bestämde mig för att rida iallafall eftersom jag inte red igår och det inte kommer bli något imon eftersom jag har massor med saker att göra då. 
 
När vi kom ut på åkern så skrittade jag fram och började sedan jobba henne i trav. Även fast det blåste och snöade jätte mycket så skötte hon sig jätte bra. Hon försökte komma undan en gång genom att vända sig mot blåsten och sparka. Men jag sa till bestämt och efter det så lyssnade hon bra.
Efter ett tag så bestämde jag mig för att testa att galoppera, det gick faktiskt jätte bra. Dock var Solvind jätte pigg eftersom vi inte galopperat ännu. Jag tog bara ett varv på en 20 meters volt.
 
Det var kallt som satan och vi red kanske i högst 20 minuter. Men jag är ändå super nöjd över henne, ibland måste jag nypa mig i armen för att kolla ifall hon verkligen är min eller om det är en dröm.
 
Jag saknar sommaren, och att kunna hoppa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0