Dagens Ridpass: Longering i paddocken 15/12 2012

 
Idag var det egentligen planerat att jag skulle rida, men jag märkte direkt på Solvind att hon var på tok för pigg att rida. Så jag bestämde mig för att löslongera henne i paddocken istället eftersom det var hyfsat underlag.
 
Så fort jag hade knäppt loss grimmskaftet så drog hon iväg som ett skott och började bocka och studsa runt som en gummiboll. Det märks på henne att hon tycke om snö. Sålänge det inte är i ögonen på henne. Hon lyssnade ändå ganska bra på mina signaler även om hon har stått så länge och var så fruktasnvärt pigg. Men det kan jag faktiskt ha överseende med.
 
Jag är glad att jag inte red henne idag för jag skulle aldrig kunna hålla mig kvar på henne om hon skulle hållt på så med mig på ryggen. Men imon ska jag försöka rida, beror lite hur det känns i fingret och sånt. Eftersom det regnar nu kanske det inte ens går att rida imon eftersom det kanske blir isbana av det hela. Det återstår att se imorgon.
 
Jag är iallafall nöjd över dagens löslongering. Det ska bli spännande att se hur ridningen går imon på kanonkulan.
 
Hon kan bara hon vill med stegen!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0