Att vara missnöjd med sig själv

Här kommer det inlägget jag pratade om igår

Jag tror nästan alla är missnöjda med något med sig själva. Utseendemässigt, personligheten eller kanske något i sitt liv. Men man kan ju inte sitta och suga på tummen i mammas knä och tro att allt kommer ändra sig. Man får smälla sig själv på fingrarna och bestäma sig för att NU ska jag göra fixa det jag inte är nöjd med.
 
Som i mitt fall. Jag har varit så otroligt missnöjd med mitt utseende i så många år. Jag är 170 cm lång och vägen 59,5 kilo. Jag tycker det är för mycket för just MIG. Jag kan inte ha på mig vad jag vill. Att jag är överviktigt säger jag inte men jag tycker att jag är mullig. Därför vill jag ändra på min kropp innan sommaren för att få DEN kroppen som jag vill ha. Jag tänker inte använda mig av mirakelkurer, i form av att byta ut maten mot olika drycker, pulver eller tabletter. Jag ska äta nyttig mat, dra ner på godis och annat dåligt + att jag ska börja träna så mycket jag bara kan.
 
Jag har bestämt mig för att göra detta. Jag är mycket väl medveten om att det kommer komma bakslag i olika former. Men jag SKA för tusan inte ge upp!  Jag är 16 år, jag ska leva med denna kroppen resten av mitt liv. Då är det hög tid att jag ska börja tycka om den också. Man mår ju inte speciellt bra om man känner sig osäker med sig själv. Right?
 
Att jag går på en bageriskola kommer inte att göra det lättare. Vi bakar mycket och självklart provsmakar man. Det vet jag att de kommer bli många provsmakningar, men satan vad jag ska kämpa för att nå mitt mål. Det är mer än 6 månader dit. Fine, jag kanske inte kommer gå ner hela 9 kilo som är mitt mål men jag kanske går ner 4 kilo eller kanske 5. Då är jag på god väg och kan fortsätta tills jag väger 50-52 kg.
 
Säkerligen blir det att jag slänger in skillnadsbilder eller kanske berättar HUR jag går till väga att komma dit JAG vill. Ni kan säga vad ni vill om mitt mål. Ni får mer än gärna tycka jag är puckad att jag ens kommer på tanken att göra detta. Men jag är stark i mig själv så det är bara onödig energi ni lägger ner på att hacka på mig. I'm strong!
 
Om några månader kan jag måla ett kryss över denna bilden. Jag SKA vara nöjd men min kropp. En dag!
 
Nu kör vi! 
 
 
 


Kommentarer
Therese idontcare!!!

Jag kan säga dej att man behöver la inte ha ett mål för att gå ner i vikt, jag fattar inte det. Jag kan säga att dej att jag äter lite hur jag vill och jag går aldrig upp så mycket än då. Jag kan säga dej att jag har tyckt att jag har varit lite för tjock om man jämför, men jag är ungefär 40 kg och är 156 cm lång, det var inte länge sedan jag vägde 39-38 kg och sen så blev jag asledsen när jag fick reda på att jag var 40 kg. Jag vill bara säga att du är helt normal och tänk inte jag ska få bort fet för jag är mullig eller tjock eller något sånt, för man blir rädd tillslut, det låter oskyldigt men det är det inte. Ät nyttigt som du sa att du skulle göra och träna. Men säg helst inte jag har som mål vikt så för alla andra! För folk tar åt sig och vill också gå ner i vikt. Du är fin och d

2013-01-05 @ 22:35:36
URL: http://idontcarejagbryrmiginte.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0