Dagens Ridpass

Wow ibland är min häst bara för underbar alltså!! Idag så red jag dressyr vilket gick bättre än förväntat. Red mest i lång form och det gick väldigt bra, Solvind hade bra framåtbjudning idag. Red väldigt mycket på böjt spår för att hon skulle bli mjuk.

När jag hade ridit i ca 45 minuter så fick faktiskt pappa testa att rida Solvind igen, Det gick bra för han också. Jag hade Solvind i longerlina först så att pappa skulle kunna komma in i ridningen igen och för att skulle göra några balansövningar. Han skötte sig bra :) Pappa fick även testa på att trava men det tyckte pappa dock var mycket svårare. Han hade svårt att komma in i ett bra tempo så han ville hålla sig till skritten ett tag till. Sedans läppte jag Solvind så fick dom gå runt på spåret och det gick väl hyfsat det med. Men Solvind vill helst in till "mamma" (mig då) och få godis för hon tyckte att hon själv var så duktig.

Alltså så är jag väldigt nöjd med dagen :) 


Gammal mobil bild <3

Jag behöver verkligen skaffa nya bilder på Solvind. Ni har ju redan sett alla jag har typ tusen gånger nu. Skulle behöva någon som fotade när jag rider någon dag :S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0