Orkar inte med henne

Som ni har märkt så har jag inte bloggat mycket på senaste och heller inget om Solvind.

Det är pga att hon är inte som vanligt, hon hotar mig och jävlas med mig hela tiden.

Så jag har liksom ingen lust att göra något med henne. Hon drar all energi ur mig, igår när jag skulle ta in henne från hagen så försökte jag få in henne i typ 2 ½ timma -.-' sen tog mitt tålamod slut så hon fick vara ute.


Och för någon dag sedan då jag skulle släppa ut henne på morgonen så vände hon baken mot mig och kickade i BOXEN! va fan har hänt med henne.


Så jag skriver inte mycket om henne längre för vi är i en sån period där allt går åt helvete. Hon lyssnar inte på mig nånting. Vill bara gå i ide just nu...

Jag har funderat på att skicka henne på tillridning eller något för när hon inte vill mer så stegrar hon bara. Och de är sjukt farligt.


Ska nog inte hålla på med henne på typ 1 vecka eller något för orkar verkligen inte med henne och vad ni än säger så tror jag inte att ni vet hur vi har de just nu.


De va allt för mig...


Vill ha tillbaka den gamla Solvind....



Kommentarer
Elin

kolla gärna min blogg =)

2011-06-01 @ 10:02:53
URL: http://teamee.blogg.se/
Carolin

Din häst låter som ett sto i brunstperioden, haha. Inte för att vara sån men har du kollat så att hon inte har ont nåstans? Har du provar horsemanship? :)Och ge inte upp. Även om du inte får in henne i hagen ge inte upp (följ efter henne, fast var inte så närgående om hon blir farlig, tex anfaller m.m) för annars lär hon sig att du ger upp.. :) Ha med godis och beröm henne mycket när hon gör rätt :)

2011-06-11 @ 12:46:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0