Dagens "Ridpass"

Solvind är en ganska udda häst egentligen. Jag ska berätta varför.


Idag kände jag inte för att rida så jag gick en promenad med henne bara, hon var jätte duktigt till en början. Hon stannade när jag sa åt henne och.. ja hon va duktig helt enkelt. 

Men när vi hade kommit lite längre upp på vägen så finns de getter och får som går på varsin sida av vägen och såklart blir Solvind sjukt rädd och försöker gå mitt i vägen men de gjorde hon inte länge.

För ena geten springer mot staketet och S blir skit rädd och kastar sig mot fårens staket och så får hon en stöt i röven som leds till mig igenom grimskafftet och de gjorde sjukt ont. 

Som en reflex så släpper jag grimmskaftet för de gjorde så ont. Då går S såklart iväg mot en hästhage lite längre fram på vägen. Som tur va, så jag fick tag på henne.

För att de inte skulle hända igen fick vi gå en omväg igenom skogen -.-' Mupphäst.


När vi kommer in i skogen är hon som en liten ängel...

Udda...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0