Dag 1- Mitt hästliv

Det hela började när jag var ca 3-5 år, då hade min familj en shettis som hette Ida. Men på den tiden hade jag inget hästintresse.

Efter några år så sålde vi henne och jag blev inte så ledsen för de eftersom hon inte stod mig så nära.

När jag var 8 eller nåt så ville jag börja på ridskola så mamma anmälde mig till Gråbo Ridklubb.

Där fick jag en favorit häst som hette Joyce, hon var min drömhäst. Men för snart ett år sedan fick ridskolan avliva henne för hon hade problem med ryggen.


Då hade jag redan Zelda här hemma, vi hade det helt underbart de åren som jag red henne. 

Men eftersom hon var så gamal och jag ville komma vidare med ridningen. 

Jag ville verkligen komma ut och tävla hoppning så vi började leta efter en häst som var yngre och piggare än gamla Zelda. 

Efter jag hade ridit några hästar. Orkar inte skriva om dom. Då hittade jag Solvind som stod ca 5 kilometer hemifrån mig.

Jag provred henne och blev helt såld. Hon var en fantastisk häst. Så vi bestämde för att köpa henne.

Men när jag hade fått hem henne var hon ett monster. Hon stegrade och ville inte bli infångad. Nu när jag har haft henne ett tag så är hon som den hästen jag provred :)


Grattis till er som orkade läsa allt xD



1 - Mitt hästliv
2- Mitt hästliv med min häst
3- Mitt liv utanför hästarna
4- Min bästa vän
5- En annan häst
6- Ett ögonblick
7- En vanlig outfit
8- Mina ridkläder
9- Mitt favoritminne(inte hästminne)
10- Mina rädslor
11- Min klass samt en skoldag
12- Vad hade jag på mig i dag?
13- Ett annat ögonblick
14- Mitt rum
15- En första bild på din häst
16- Detta saknar jag
17- Det här får mig att gråta
18- Innan hästarna
19- Ett annat ögonblick
20- Det här upprör mig
21- En första…..
22- Ett sista ögonblick
23- Stallet
24 – Min ryktlåda
25 – Min utrustning



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0