MIn utrustning

Eftersom jag bara har 1 sadel och 1 träns så har jag samma utrustning vad jag än rider.

Sadeln som jag har är en Jacson hoppsadel. Den är jätte skön att rida i fast ibland det är svart läder. 

Den fick jag med när jag köpte Solvind och den är skräddarsydd alltså så att den passar Solvind perfekt.

Mitt träns fick jag också med när jag köpte henne. Det är ett kingsland träns som också är svart läder. Tyglarna är äckliga så ska köpa nya när jag får pengar för det. Jag använder ett hackamore på Solvind för när jag rider henne med bett så beter hon sig sjukt skumt. 

Ibland kan hon bara stänga av allt och börja skena, det är ganska jobbigt men det gör hon aldrig med hackamore... Skumtomte häst.

När jag longerar så har jag träns och ett helt vanligt 3-delat bett och en longerhjord med gummistroppar.


Ridning:




Longering:






Kommentarer
carro :D

As nice! :D haha. Jag vet ju inte vad du vill få ut av longeringen men några tips;

När du Longerar så ser jag att du har inspännings tyglarna högt uppe. Prova att sätta de lite längre ner, för då får du en fin låg form och så balanserar hon upp sig. Och "tömen" sätt den runt nacken och igenom betten :) Mycket enklare att kontrollera då :) Annars ser det nice utt! ;D

2011-08-01 @ 11:27:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0